ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2010
Παρουσίαση
Οι… εστεμμένοι του ‘09
Mazda 3 1,6 Hatchback
Διαβάστηκε από 31172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Ο νέος εκπρόσωπος της Mazda στα μικρομεσαία αυτοκίνητα φέρει πολλές βελτιώσεις, αφού εκτός από τον πιο τονισμένο σπορτίφ χαρακτήρα του, έγινε πιο ποιοτικό, φιλικό και άνετο. Μόνο ίσως μεμπτό σημείο αποτελεί η γκάμα των κινητήρων, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός προτάσσει πιο εξελιγμένα και δυνατότερα μηχανικά σύνολα, ειδικά όσον αφορά στα turbo χαμηλού κυβισμού.
Εσωτερικό: Σπορτίφ και ποιοτικό
Μεγάλη είναι η αναβάθμιση που έχει γίνει στο θάλαμο των επιβατών του νέου Mazda3 τόσο σε ποιότητα, όσο και σε σχεδίαση.
Αισθητικά διακρίνεται για τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που ενισχύεται από στοιχεία όπως το τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τα δύο ξεχωριστά κυκλικά τμήματα και οι ασημί επενδύσεις. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, αφού πλέον ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά και η συναρμογή συγκεντρώνουν θετικά σχόλια. Κανένα πρόβλημα δε θα υπάρξει με την εργονομία, καθώς επίσης και με την πολύ καλή θέση οδήγησης και με τους επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους.
Στο δρόμο: Σταθερό και ευχάριστο
H σπορτίφ οδική συμπεριφορά και η πολύ καλή οδηγική αίσθηση παραμένουν ως βασικά στοιχεία και του νεότερου Mazda3, αφού από το προγενέστερο προέρχονται το δάπεδο, οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης κ.ά., με τις απαραίτητες όμως νέες ρυθμίσεις, συν το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Το νέο μικρομεσαίο Mazda εμφανίζει πιο ήπιες αντιδράσεις σε απότομες αλλαγές φορτίου, καθώς οι μετατοπίσεις του πίσω τμήματός του είναι πιο περιορισμένες και ελεγχόμενες, ενώ μεγαλύτερα είναι και τα περιθώρια πρόσφυσης. Επιπλέον, το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς, με το τιμόνι να ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, παρέχοντας την απαραίτητη πληροφόρηση. Πρόσθετα έχουν μειωθεί τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα και έχει βελτιωθεί η ποιότητα κύλισης, όπως και η προσφερόμενη άνεση.
Κινητήρας: Ελαστικός και πολιτισμένος 
Το μοτέρ των 1,6 λτ. που κινεί το Mazda3 προέρχεται από το προηγούμενο μοντέλο, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων με τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα. Αλλαγή έχει γίνει στην κλιμάκωσή του, η οποία είναι πιο μακριά προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (χαμηλότερα κατά 0,6 λτ./100 χλμ. και κατά 13γρ. /χλμ. αντίστοιχα). Ωστόσο, χωρίς οι σχέσεις μετάδοσης να είναι πολύ μακριές, ο κινητήρας δεν εμφανίζει την ίδια "σπιρτάδα" με πριν και έχει χάσει και σε επιδόσεις.
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 2 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες, ηχοσύστημα και air condition. 
Τιμή από 16.890 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ). 
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598, Κύλινδροι: 4, Βαλβίδες: 16, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/6.020, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 148/4.080, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,4, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 12,0, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 18,1, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 6,3, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 149, Βάρος (κιλά): 1.244, *Εργοστασιακή μέτρηση 
Εξοπλισμός:
Κινητήρας - επιδόσεις: 8, Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπερ.: 9, Παθητική ασφάλεια: 10, Εικόνα- Ποιότητα - Τεχνολογία: 9, Άνεση: 9, Χώροι: 8, Αξιοπιστία: 9, Κατανάλωση: 8, Μεταπωλητική αξία: 9, Σχέση τιμής - αξίας: 8, Τελική βαθμολογία: 8,70
Mazda3 1,6 Hatchback
(+): Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα, σχεδίαση
(-): Χαμηλή απόδοση κινητήρα, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Σημαντικά βελτιωμένη εικόνα παρουσιάζει το εσωτερικό του νέου Mazda3, χάρη στην πιο σπορτίφ σχεδίαση και στην προσεγμένη ποιότητα.

Χώροι: Με ικανοποιητικές ανέσεις
Αντίθετα με τη σημαντική βελτίωση που υπήρξε στην ποιότητα και στη σχεδίαση του εσωτερικού του Mazda3, δεν έγινε και ανάλογη πρόοδος στους χώρους, οι οποίοι, σύμφωνα και με τις δικές μας μετρήσεις, είναι υποδεέστεροι έναντι του προγενέστερου μοντέλου. Έτσι, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, αλλά χωρίς περίσσιες ανέσεις.

Τα 340 λτ. του χώρου αποσκευών του Mazda3 είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στο τετραγωνισμένο του σχήμα.

Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η σπορτίφ αίσθηση παραμένουν ως "ατού" του Mazda3, συν τη βελτιωμένη άνεση.

 
 Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Spark 1,2
Fiat 500 1,4
Suzuki Alto 1,0
Toyota iQ 1,0
Hyundai i20 1,2
Kia Soul 1,6
Volkswagen Polo 1,4
Chevrolet Cruze 1,6
Mazda 3 1,6 Hatchback
Renault Megane 1,4 TCe 5d
Honda Insight 1,3
Toyota Prius 1,8
Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY
Peugeot 3008 1,6
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4