Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Το όνομα "Alto" μετράει ήδη 30 χρόνια ιστορίας και 7 γενιές, με τη νεότερη να εκσυγχρονίζεται σε πολλούς τομείς, διατηρώντας όμως τη φιλοσοφία του οικονομικού, ευκολοδήγητου και με πολύ καλό value for money μίνι αυτοκινήτου. Επιπλέον, παρ’ όλη τη μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, παραμένει κόμπακτ και πληροί τις προϋποθέσεις για να προσελκύσει εκείνους που αναζητούν ένα αυτοκίνητο πόλης.
Εσωτερικό: Με λιτή συνολικά εικόνα
Το ταμπλό του μίνι μοντέλου της Suzuki παρουσιάζει σύγχρονα στοιχεία στη σχεδίασή του, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το τριάκτινο τιμόνι, ο στρογγυλός πίνακας οργάνων και το ξεχωριστά τοποθετημένο στροφόμετρο (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση). Η έλλειψη όμως των πιο "ζωντανών" χρωματισμών έναντι των μουντών γκρι αποχρώσεων δεν αναβαθμίζει το διάκοσμο και κατ’ επέκταση το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, την εικόνα μετριάζουν τα φθηνά σε όψη και υφή σκληρά πλαστικά με τις ατέλειες στο φινίρισμα, καθώς και οι σχετικά παράταιρες -με το υπόλοιπο εσωτερικό- επενδύσεις των πίσω θυρών, στις οποίες αρνητικό επίσης στοιχείο αποτελεί το γεγονός, ότι τα παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω (όπως στα 3θυρα αυτοκίνητα).
Στο δρόμο: Ευέλικτο και ασφαλές
To μίνι Suzuki χαρακτηρίζεται για την ευελιξία και την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση, όπως και για το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Ωστόσο, ως αυτοκίνητο πόλης θα το προτιμούσαμε πιο άνετο, αφού στα διαδοχικά μπαλώματα των δρόμων το αμάξωμά του εμφανίζει "νευρικότητα", λόγω της σχετικά σφιχτής ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές. Παράλληλα, ο πίσω άκαμπτος άξονας αναπηδά και αντιδρά "ξερά" στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οδηγικά το τιμόνι ικανοποιεί σε βάρος και αμεσότητα, όχι όμως στον ίδιο βαθμό και σε πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα και ασφάλεια σε ταχύτητες γύρω στα 120 χλμ./ώρα.
Κινητήρας: Με νεύρο και χαμηλή κατανάλωση Το 1.000άρι μοτέρ των 73 πραγματικών ίππων ανεβάζει με ευκολία στροφές και έχει την απαραίτητη ζωντάνια μέχρι κυρίως τις 3 πρώτες σχέσεις μετάδοσης, την οποία χάνει με την επιλογή της μακριάς 4ης και κυρίως της 5ης ταχύτητας. Επιπλέον, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι οικονομικό σε κατανάλωση και με χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ τα μόνα στοιχεία που ίσως ενοχλήσουν είναι το "τρέμουλο" που εμφανίζει (χαρακτηριστικό γνώρισμα των 3κύλινδρων), όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, και η νεκρή διαδρομή του σχετικά σφιχτού πεντάλ του συμπλέκτη.
Σχεδιαστικά το ταμπλό εμφανίζει σύγχρονα στοιχεία, αλλά την εικόνα δεν αναβαθμίζει η "λιτή" ποιότητα.
Χώροι: Χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις Πιο άνετα στο εσωτερικό του καινούργιου Alto θα νιώσουν οι εμπρός επιβάτες, ανεξαρτήτως της σωματικής τους διάπλασης, όχι όμως και οι πίσω. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων ο αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι οριακά επαρκής για φιλοξενούμενους με ύψος 1,75 μ., ενώ οι υψηλότεροι θα κληθούν να κάνουν παραχωρήσεις. Παράλληλα, μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών των 129 λίτρων, ο οποίος φτάνει έως τα 774 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Πολύ μικρό είναι το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα μόλις 129 λίτρων.
Το νέο Alto κινείται με ασφάλεια, ωστόσο από πλευράς άνεσης εμφανίζει μια νευρικότητα στις διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009