Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Με εμφάνιση που θυμίζει όχημα ελευθέρου χρόνου, εσωτερικό με πολυχρηστικά στοιχεία και διαστάσεις μικρομεσαίου MPV, το νέο 3008 τοποθετείται στην κατηγορία των crossover οχημάτων. Πάντως, σε καμία έκδοση δεν εφοδιάζεται με τετρακίνηση. Το 3008 έχει εξελιχθεί με βάση την πλατφόρμα του 308, με το οποίο μοιράζεται τους κινητήρες και αρκετά μηχανικά τμήματα. Ωστόσο εξωτερικά δε μοιάζουν σχεδόν καθόλου και όλες οι διαστάσεις του 3008 είναι αρκετά μεγαλύτερες.
Εσωτερικό: Μοντέρνο και με προσεγμένη ποιότητα
Το εσωτερικό του 3008 κερδίζει θετικά σχόλια τόσο σε ποιότητα, όσο και σε εικόνα. Ποιοτικά είναι προσεγμένο, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να είναι καλυμμένο από μαλακό πλαστικό, ενώ συναρμολόγηση και φινίρισμα δεν προβληματίζουν. Αν μη τι άλλο, την παράσταση κλέβει η φαρδιά και με έντονη κλίση κεντρική κονσόλα, όπου από τη μεριά του συνοδηγού υπάρχει μια χειρολαβή. Πολύ καλή και πανοραμική η θέση οδήγησης, αλλά και ανάλογη εργονομία, με εξαίρεση τα χειριστήρια του κλιματισμού, κάποια από τα οποία "κρύβει" ο επιλογέας ταχυτήτων. Υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι, που φτάνουν σε χωρητικότητα τα 50 λίτρα, ως αντιστάθμισμα στο μικρό ντουλαπάκι συνοδηγού.
Στο δρόμο: Άνετο και σταθερό
Το 3008 είναι σε θέση να καλύψει με ασφάλεια και άνεση μακρινά ταξίδια, όπου παράλληλα εκτιμώνται ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στις ευθείες παρουσιάζεται σταθερό ακόμα και κοντά στην τελική του, ενώ και στις ανοιχτές καμπές διατηρεί την κατευθυντικότητά του. Στις στροφές δεν προβληματίζει και πάλι, αφού εμφανίζει λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, και το στάνταρ ESP δεν το αφήνει να γλιστρήσει, με τον οδηγό να λαμβάνει καλεί αμεσότητα και βάρος από το τιμόνι, όχι όμως και πληροφόρηση.
Κινητήρας: Ικανοποιεί σε γενικές γραμμές
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,6 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους (114 στο δυναμόμετρο) έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW και κινεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το 3008. Η ελαστικότητα και το τράβηγμά του είναι καλά από τις μεσαίες κυρίως στροφές και άνω. Στις υψηλές είναι κάπως θορυβώδης. Καλές είναι με τη σειρά τους και η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ (χαρακτηριστικό της απουσίας κλασικής πεταλούδας γκαζιού) και η προθυμία του να ανεβάζει στροφές μέχρι την κόκκινη περιοχή των 6.000 σ.α.λ.
Peugeot 3008 1,6 (+): Πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώρος αποσκευών
(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, όχι ιδιαίτερα κομψό εξωτερικά
Ποιοτική ατμόσφαιρα και ιδιαίτερη σχεδίαση για το εσωτερικό του 3008. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο ενισχύει τη hi-tech αίσθηση.
Χώροι: ¶νετοι για επιβάτες και αποσκευές
Στο εσωτερικό του 3008 θα φιλοξενηθούν 4 άτομα, ενώ ένα ακόμα, που θα κάτσει στη μέση του πίσω καθίσματος, θα διευκολυνθεί από το επίπεδο δάπεδο. Ο πίσω αέρας για τα πόδια είναι αρκετός, όμως το πλάτος δεν είναι εξίσου μεγάλο όπως μπροστά. Για τις αποσκευές υπάρχει επίσης αρκετός χώρος και το δάπεδο τοποθετείται σε τρία διαφορετικά ύψη. Θα θέλαμε ένα συρόμενο πίσω κάθισμα όμως…
Το πορτ μπαγκάζ φτάνει στα 512 λτ., ενώ η πόρτα του ανοίγει σε δύο τμήματα, με το κάτω να αντέχει βάρη έως 200 κιλών.
Σταθερό και με υψηλή ποιότητα κύλισης σε όλες τις συνθήκες εμφανίζεται το 3008.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009