ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2010
Παρουσίαση
Οι… εστεμμένοι του ‘09
Kia Soul 1,6
Διαβάστηκε από 31172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Η εξωτερική του σχεδίαση είναι ίσως και το κομμάτι εκείνο του αυτοκινήτου που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί το αμάξωμά του τραβάει αμέσως τα βλέμματα με τη διαφορετικότητα και την πρωτοτυπία του. Παράλληλα στοιχεία, όπως η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το ανασηκωμένο καπό και οι τονισμένοι προφυλακτήρες, φέρνουν στο μυαλό SUV μοντέλα. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με ένα αυτοκίνητο όπου "παίζει" έντονα το παιχνίδι της αισθητικής αμφισβήτησης για το είδος του, κλείνοντας το… μάτι σε αυτόν που το κοιτά και προκαλώντας τον να ψάξει ακόμη περισσότερο!
Εσωτερικό: Καλοφτιαγμένο και με σύγχρονη εικόνα
Στο εσωτερικό του η σχεδίαση ενσωματώνει πληθώρα καμπύλων γραμμών, με αποτέλεσμα η συνολική αισθητική να είναι σύγχρονη και ελκυστική. Σε επίπεδο ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κερδίζουν τις εντυπώσεις με την πολύ καλή συναρμογή τους και το προσεγμένο φινίρισμα. Ένα ακόμη σημείο στο οποίο το εσωτερικό του Soul κερδίζει τις εντυπώσεις, είναι ο τομέας της πρακτικότητας, μιας και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο οδηγός, με τη σειρά του, κάθεται σε μια ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η οποία του επιτρέπει να έχει άριστη περιμετρική ορατότητα.
Στο δρόμο: Σταθερό, ευκολοδήγητο και ευχάριστο
Το Soul έχει στηθεί έτσι ώστε το αυτοκίνητο να προσφέρει μια όσο το δυνατόν πιο καλή οδική συμπεριφορά, χάρη στα σχετικά σφιχτά αμορτισέρ, στο μακρύ μεταξόνιο και στα πλατιά μετατρόχια. Έτσι, στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει αυξημένη σταθερότητα και σε πιο απαιτητικές διαδρομές οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες, με τη σύμπραξη του στάνταρ ESP. Το τιμόνι, από την πλευρά του, με ηλεκτρική υποβοήθηση, έχει το απαιτούμενο βάρος, όμως δε λείπει μια ασάφεια. Στον τομέα της άνεσης, η σφιχτή ανάρτηση θα περίμενε κανείς ότι περιορίζει κάπως τα επίπεδα, όμως τελικά η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος κρίνεται πολύ καλή.
Κινητήρας: Με καλές επιδόσεις και ισχύ
Η απόδοση του μηχανικού συνόλου των 1,6 λτ. βρίσκεται στους 120 δυναμομετρημένους ίππους και σε επίπεδο επιδόσεων ικανοποιεί τόσο στις μετρήσεις από στάση, όσο και εν κινήσει. Παράλληλα, ο θόρυβος του κινητήρα που φτάνει στην καμπίνα από τις χαμηλές στροφές είναι αντιληπτός, χωρίς τελικά να ενοχλεί, ενώ όσον αφορά στην κατανάλωση, το Soul έδειξε ότι απαιτεί λίγο περισσότερο καύσιμο από τα 6,5 λτ./100 χλμ. μεικτής διαδρομής, που ανακοινώνει η εταιρεία. Επίσης, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων είναι ακριβής και προσφέρει ικανοποιητικό "κούμπωμα".
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης. 
Τιμή από 16.900 ευρώ (με το όφελος των 850 ευρώ). 
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 1.591, Κύλινδροι: 4, Βαλβίδες: 16, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/6.280, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 148/4.260, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,5, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 10,9, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 17,9, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 177, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 6,5, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 153, Βάρος (κιλά): 1.208, *Εργοστασιακή μέτρηση 
Βαθμολογία: Κινητήρας - επιδόσεις: 8, Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπερ.: 9, Παθητική ασφάλεια: 10, Εικόνα- Ποιότητα - Τεχνολογία: 9, Άνεση: 9, Χώροι: 10, Αξιοπιστία: 9, Κατανάλωση: 9, Μεταπωλητική αξία: 8, Σχέση τιμής - αξίας: 8, Τελική βαθμολογία: 8,90
Kia Soul 1,6
(+): Σχεδίαση, χώροι, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
(-): Σχετικά τσιμπημένη τιμή, περιορισμένη γκάμα

Η συναρμογή και το φινίρισμα των πλαστικών στο εσωτερικό του Soul ικανοποιούν, ενώ η σχεδίαση κρίνεται συνολικά σύγχρονη.

Χώροι: ¶νετοι και με πορτ-μπαγκάζ έως 340 λτ.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Soul αποτελούν οι χώροι που προσφέρει, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ή και 5 ενήλικες. Μάλιστα, ο "αέρας" για τα κεφάλια εμπρός - πίσω είναι καλός, ενώ επιπλέον, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι άφθονος και το επίπεδο δάπεδο βολεύει τη μεταφορά μεσαίου επιβάτη. Καλή είναι, από την πλευρά της, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία βρίσκεται μεταξύ 222 και 340 λίτρων, ανάλογα με το εάν βρίσκεται στη θέση του το πάνελ θηκών για μικροαντικείμενα, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδό του.

Ανάλογα τη θέση του πάνελ, ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 222 και 340 λίτρων.

Στο δρόμο συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με τη σταθερότητα, ενώ το στάνταρ ESP αυξάνει τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας.

 
 Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Spark 1,2
Fiat 500 1,4
Suzuki Alto 1,0
Toyota iQ 1,0
Hyundai i20 1,2
Kia Soul 1,6
Volkswagen Polo 1,4
Chevrolet Cruze 1,6
Mazda 3 1,6 Hatchback
Renault Megane 1,4 TCe 5d
Honda Insight 1,3
Toyota Prius 1,8
Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY
Peugeot 3008 1,6
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4