Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα με έντονη προσωπικότητα που κυκλοφορούν, είναι δίχως αμφιβολία το Toyota iQ. Παράλληλα, δεν είναι μόνο η εμφάνιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον, αλλά και το περιορισμένο του μήκος, το οποίο φτάνει στα 2.985 χλστ. Ωστόσο, το πλάτος του (1.680 χλστ.) είναι αντίστοιχο με ενός μικρού αυτοκινήτου, γεγονός που το κάνει να δείχνει πιο ισορροπημένο σε αναλογίες.
Εσωτερικό: Με πρωτότυπη αισθητική
Η εικόνα που αποκομίζει κανείς από το θάλαμο των επιβατών του iQ αφήνει θετικές εντυπώσεις, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ενώ σχεδιαστικά διακρίνεται η τριγωνική κεντρική κονσόλα. Ποιοτικά, τα πλαστικά που συναντώνται στην καμπίνα είναι σκληρά με καλή υφή, με τη συναρμογή να ικανοποιεί. Από πλευράς εργονομίας, υπάρχουν κάποια στοιχεία που ενοχλούν, όπως είναι τα δύο μόνο μικρά μπουτόν, που υπάρχουν στο τιμόνι για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και το χειρόφρενο, που είναι σε σχετικά άβολη θέση. Ακόμα, ο οδηγός κάθεται ψηλά και το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι βρίσκεται σχετικά χαμηλά, ενώ άβολο είναι το υποπόδιο με την οριζόντια κλίση.
Στο δρόμο: Ευκολοδήγητο και ασφαλές Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις που "κρύβει" στον οδηγό του είναι ο πολύ καλός συνδυασμός που προσφέρει μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς. Το iQ, παρά τις περιορισμένες του διαστάσεις, δε θα προκαλέσει τάσεις ανασφάλειας, καθώς μπορεί να κινείται άνετα στις ευθείες της εθνικής οδού με ταχύτητες γύρω στα 140 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή άνεση και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα αναπηδήσει και θα αντιδράσει με ξερό σχετικά τρόπο. Σημαντική είναι και η συμβολή του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC), καθώς αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Κινητήρας: Οικολογικός και σπιρτόζικος
Κατά την κίνηση στην πόλη, ο κινητήρας προσφέρει την απαραίτητη σβελτάδα, αφού είναι αρκετά πρόθυμος και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Παράλληλα διαθέτει καλή ελαστικότητα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μη χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον 5τάχυτο επιλογέα με τη θετική αίσθηση. Από την άλλη όμως πλευρά, οι μακριές σχέσεις μετάδοσης γίνονται αισθητές σε μετακινήσεις εκτός πόλεως, όπου οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι μέτριες και ο κινητήρας δυσκολεύεται να ανεβάσει ρυθμούς σε τμήματα με μικρή ανηφορική κλίση. Ως προς το θόρυβο που παράγει δε θα ενοχλήσει του επιβάτες, λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης, ενώ περιορισμένοι είναι και οι κραδασμοί από το 3κύλινδρο μοτέρ.
Toyota iQ 1,0 (+): Ευελιξία, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, εξοπλισμός
(-): Τιμή, χώρος αποσκευών, επιδόσεις εν κινήσει
Η ξεχωριστή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και η προσεγμένη ποιότητα συνθέτουν το εσωτερικό του μίνι Toyota.
Χώροι: Για 3+1 επιβάτες με περιορισμούς
Από πλευράς χώρων, το iQ είναι άνετο για τον οδηγό και το συνεπιβάτη. Ωστόσο, πίσω από το συνοδηγό ένας με ύψος γύρω στα 1,75 μ. είναι στριμωγμένος και πίσω από τον οδηγό μπορεί να χωρέσει μόνο ένα μικρό παιδί. Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα που υπάρχει, με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, είναι υποτυπώδες (32 λτ.) και μόνο με την αναδίπλωσή τους μπορούν να χωρέσουν κάποια πράγματα (242 λτ.), χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο διαχωριστικό τμήμα που θα τα συγκρατεί, π.χ. σε ένα απότομο φρενάρισμα.
Στο πίσω τμήμα της καμπίνας, από την πλευρά του συνοδηγού, οι χώροι είναι περιορισμένοι για κάποιον με ύψος γύρω στα 1,75 μ.
Η ανάρτηση του iQ προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα, δίχως παράλληλα να κουράζει τους επιβάτες του.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009