Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Το Insight είναι ένα 5θυρο, πρακτικό, ευρείας παραγωγής (κατασκευάζεται στην Ιαπωνία) υβριδικό αυτοκίνητο, με τη χαμηλότερη μάλιστα τιμή από οποιοδήποτε άλλο αυτής της τεχνολογίας μοντέλο που κυκλοφορεί. Παράλληλα, εξωτερικά προσελκύει το ενδιαφέρον με το έντονα σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματός του, με το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0,28).
Εσωτερικό: Μοντέρνο και με προσεγμένη συναρμογή
Στο εσωτερικό του Insight αισθητικά μπορεί το αποτέλεσμα να απέχει από τα συμβατικά πρότυπα, ωστόσο δε λείπουν κάποιες παρατυπίες στην εργονομία (π.χ. η στεφάνη του τιμονιού, ανάλογα τη θέση του, μπορεί να κρύβει το ταχύμετρο). Επιπλέον, η θέση οδήγησης μπορεί να μη βολέψει τους πιο ψηλούς, αφού το ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι είναι χαμηλά τοποθετημένο σε σχέση με το κάθισμα. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών καλής ποιότητας, τα οποία κερδίζουν περισσότερο τις εντυπώσεις με το προσεγμένο φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Επίσης, τα εμπρός καθίσματα είναι αναπαυτικά και πλατιά, ενώ τις προσφερόμενες ανέσεις στο εσωτερικό ενισχύουν οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι.
Στο δρόμο: Προσανατολισμένο στην άνεση
Πρωταρχικός στόχος του Insight είναι να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστες μετακινήσεις, μέσω της μαλακής σε ρύθμιση ανάρτησης. Κατά την κίνηση στις ευθείες των εθνικών οδών, το Insight παρουσιάζεται σταθερό σε αυξημένες ταχύτητες, εμφανίζοντας επίσης πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλή ένταση θορύβου από τον κινητήρα. Ο οικογενειακός του προσανατολισμός δεν κρύβεται σε διαδρομές με στροφές, όπου το αμάξωμα παρουσιάζει κλίσεις, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς δε λείπουν ακόμα και οι υπερστροφικές τάσεις, σε περίπτωση που ο οδηγός αφήσει απότομα το πεντάλ του γκαζιού. Φαινόμενο που ακόμα και σε ακραίες συνθήκες δε θα γίνει επικίνδυνο, αφού το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSA) αναλαμβάνει να εξαλείψει την αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου.
Κινητήρας: "Οικολογικός" και με σβέλτες επιδόσεις
Το i-VTEC μηχανικό σύνολο που κινεί το Insight προέρχεται από το Civic Hybrid και είναι 8βάλβιδο 1,3 λτ. Η ισχύς που παράγει το θερμικό μοτέρ φτάνει στους 88 ίππους, συν 14 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα, απόδοση που επαρκεί για να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Επιπλέον, το CVT κιβώτιο περιλαμβάνει και "Sport" πρόγραμμα, όπου με την επιλογή του μέσω του μοχλού ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές.
Honda Insight 1,3 (+): Κατανάλωση, λειτουργία start/stop, άνεση, ποιότητα φινιρίσματος
(-): Ορατότητα πίσω, ωφέλιμο πλάτος πίσω και αέρας για τα κεφάλια
Τα σκληρά πλαστικά που συνθέτουν το ταμπλό είναι καλής ποιότητας και ικανοποιούν περισσότερο ως προς τη συναρμογή τους.
Χώροι: Στενό και χαμηλό εσωτερικό
Στο εσωτερικό οι μετακινήσεις 4 ατόμων θα γίνουν με μέτρια άνεση, ενώ ένας ακόμα δε θα νιώσει καθόλου φιλόξενα, κάτι που αποδίδεται στο μικρό ωφέλιμο πλάτος και ύψος. Αντιθέτως, ο αέρας για τα γόνατα είναι αρκετός και το δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο. Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα έχει χωρητικότητα 408 λτ. μαζί με τον αποθηκευτικό χώρο των 8 λτ., που υπάρχει κάτω από το ψηλό δάπεδο. Επιπλέον, το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό, ενώ η πίσω πόρτα με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το κάθετο μικρό παράθυρο με την οριζόντια μπάρα περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα προς τα πίσω.
Το πορτ μπαγκάζ με το ψηλό δάπεδο και κατώφλι φόρτωσης έχει χωρητικότητα 400 λίτρων.
To Insight χαρακτηρίζεται για την άνεση που προσφέρει, ωστόσο ο πίσω άξονας αναπηδά στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009