ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2010
Παρουσίαση
Οι… εστεμμένοι του ‘09
Renault Megane 1,4 TCe 5d
Διαβάστηκε από 31172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Με το καινούργιο Megane, η Renault κάνει ένα νέο ξεκίνημα στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων της Ευρώπης, στοχεύοντας και πάλι να βρεθεί στην κορυφή. Κάτι που είναι ίσως εφικτό να γίνει, μέσω των πολλών αναβαθμίσεων που έχουν γίνει από τεχνικής πλευράς και ειδικά όσον αφορά στο οδηγικό κομμάτι, αλλά και λόγω της νέας, περισσότερο αποδεκτής -στο ευρύ κοινό που απευθύνεται- σχεδίασης.
Εσωτερικό: Σύγχρονο και με συμπαγή αίσθηση
Αισθητικά κυριαρχούν οι συνεχόμενες απαλές διαδοχικές καμπύλες, οι οποίες δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Από πλευράς κατασκευής, το εσωτερικό του νέου Megane δείχνει συμπαγές, χάρη στην προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμολόγηση και στο φινίρισμα. Όσον αφορά στην επιλογή των υλικών, έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στο πάνω τμήμα των θυρών, πολύ καλής ποιότητας, όπως ισχύει και για τα σκληρά πλαστικά. Από πλευράς εργονομίας, τα περιστροφικά χειριστήρια του air condition είναι εύχρηστα, κάτι που δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό και με τα αντίστοιχα του χαμηλά τοποθετημένου ηχοσυστήματος. Επιπλέον, ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να βρει τη θέση που τον βολεύει, έχοντας στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι.
Στο δρόμο: Πολύ καλός συνδυασμός κρατήματος και άνεσης
Η ανάρτηση του Megane 1,4 TCe δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Ο τελευταίος, χάρη στη γραμμική του απόδοση, περιορίζει στο ελάχιστο τις τάσεις απώλειας πρόσφυσης, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Γεγονός που έχει ανάλογα ευεργετικά οφέλη στην οδική συμπεριφορά, αφού η υποστροφή είναι περιορισμένη, ενώ και τα υπερστροφικά φαινόμενα είναι ελάχιστα και άμεσα ελεγχόμενα, π.χ. σε περίπτωση που ο οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι στην κορυφή μιας στροφής. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζει καλή αμεσότητα και βάρος, αλλά η πληροφόρηση που μεταφέρει είναι "τεχνητή", όπως ισχύει γενικότερα για την οδηγική αίσθηση που προφέρει το αυτοκίνητο.
Κινητήρας: Με πολύ καλά χαρακτηριστικά
Πολύ καλά στο σύνολό τους είναι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,4 λτ, στον οποίο τα πρώτα θετικά του γνωρίσματα αφορούν στην ιδιαίτερα γραμμική του λειτουργία, καθώς και στο πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα είναι πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και ο θόρυβος που παράγει κρατιέται σε χαμηλά σχετικά επίπεδα. Ακόμη, οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι γρήγοροι, γεγονός που αποδίδεται και στη σωστή διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου, με το βελτιωμένο σε κούμπωμα αλλά με μια σχετική ασάφεια επιλογέα.
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες, ηχοσύστημα και air condition.
Τιμή από 17.800 ευρώ 
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.397, Κύλινδροι: 4, Βαλβίδες: 16, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 141/5.500, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 208/3.370, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,4, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 7,1, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 9,7, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 200, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 6,5, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 153, Βάρος (κιλά): 1.305, *Εργοστασιακή μέτρηση
Βαθμολογία: Κινητήρας - επιδόσεις: 8, Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπερ.: 9, Παθητική ασφάλεια: 10, Εικόνα- Ποιότητα - Τεχνολογία: 9, Άνεση: 9, Χώροι: 7, Αξιοπιστία: 8, Κατανάλωση: 10, Μεταπωλητική αξία: 8, Σχέση τιμής - αξίας: 9, Τελική βαθμολογία: 8,70
Renault Megane 1,4 TCe
(+): Χαρακτηριστικά λειτουργίας, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, άνεση
(-): Χώροι για τους επιβάτες, οδηγική αίσθηση

Σύγχρονο και κομψό σχεδιαστικά είναι το ταμπλό του νέου Megane, με την προσεγμένη συνολικά ποιότητα.

Χώροι: Μέτριοι για τους πίσω επιβάτες
Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι από τα "δυνατά" σημεία του νέου Megane, αφού υπολείπεται έναντι τόσο του απελθόντος μοντέλου, όσο και συγκριτικά με την πλειοψηφία των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Ειδικά στο πίσω τμήμα της καμπίνας, οι πιο ψηλοί φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους οριακό χώρο για το κεφάλι και απλά επαρκή για τα γόνατα. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών των 372 λτ. ικανοποιεί και το σχήμα του είναι πιο εκμεταλλεύσιμο.

Ο χώρος αποσκευών των 372 λτ. ικανοποιεί και το σχήμα του είναι εκμεταλλεύσιμο.

Ο οδηγός του Megane TCe είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα, χάρη στο πολύ καλό "στήσιμο" του αυτοκινήτου.

 
 Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Spark 1,2
Fiat 500 1,4
Suzuki Alto 1,0
Toyota iQ 1,0
Hyundai i20 1,2
Kia Soul 1,6
Volkswagen Polo 1,4
Chevrolet Cruze 1,6
Mazda 3 1,6 Hatchback
Renault Megane 1,4 TCe 5d
Honda Insight 1,3
Toyota Prius 1,8
Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY
Peugeot 3008 1,6
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4