Διαβάστηκε από 31172αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
H 4η κατά σειρά γενιά της E-Class συνεχίζει να αποτελεί φυσικά σύμβολο ασφάλειας, κύρους και πολυτέλειας, στοιχεία που συνδυάζονται πλέον μεν πιο "ψαγμένη" σχεδίαση. Το μεγάλο σεντάν από τη Στουτγάρδη απέκτησε πιο έντονα "νεύρα", περισσότερες γωνίες και πιο γραμμωμένη εμφάνιση. Πιο εντυπωσιακή είναι από μπροστά με τα ασύμμετρα φανάρια, ενώ από το πλάι είναι πιο χυτή. Επίσης, συγκριτικά με την αμέσως παλαιότερη, έχει μεγαλώσει σε μήκος, πλάτος και μεταξόνιο κατά 12, 32 και 20 χλστ. αντίστοιχα, αλλά έχει "χαμηλώσει" κατά 19 χλστ.
Εσωτερικό: Κορυφαία ποιότητα και αρχοντιά
Το εσωτερικό ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των νεώτερων μοντέλων της Mercedes με επίπεδες επιφάνειες και γεωμετρικά σχήματα. Έτσι, δημιουργείται ένα "σοβαρό" περιβάλλον με διάχυτη πολυτέλεια και τα απαιτούμενα, σύγχρονης τεχνολογίας, επιμέρους χαρακτηριστικά. Θετικά κρίνεται η εργονομία, ενώ και η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα μέσω και των ηλεκτρικών ρυθμίσεων στο κάθισμα του οδηγού, διευκολύνοντας κάθε σωματότυπο. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής και στο φινίρισμα, τα όποια λόγια είναι μάλλον… περιττά, αφού το επίπεδό τους αγγίζει την κορυφή.
Στο δρόμο: Για άνετα και ασφαλή ταξίδια
Η E-Class έχει ως πρωταρχικό σκοπό να μεταφέρει "ατσαλάκωτους" τους επιβάτες σε οποιασδήποτε διαδρομή. Η πολύ καλή ηχομόνωση και η ανάρτηση, που "καταπίνει" τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαρακτηριστική ευκολία, συνηγορούν. Όλες οι νέες Ε-Class διατίθενται με την ανάρτηση DIRECT CONTROL, με αμορτισέρ που ρυθμίζουν αυτόματα τη σκληρότητά τους ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Επιπλέον, σε διαδρομές με στροφές, παρέχει καλύτερο έλεγχο του μεγάλου σε όγκο και βάρος αμαξώματος, καθώς γίνεται πιο σφιχτή, όχι όμως σκληρή. Βέβαια, σε πιο γρήγορους ρυθμούς στη… γνωστή γλιστερή άσφαλτο, το ESP επεμβαίνει συνεχώς, ωστόσο στην απενεργοποίησή του απαιτείται σύνεση στο γκάζι. Το τιμόνι, με τη μεταβαλλόμενη μηχανική υποβοήθηση, είναι σχετικά ελαφρύ και ασαφές.
Κινητήρας: Δυνατός και με… χαμηλά τέλη
Ο νέος 1.800άρης turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας αποδίδει 184 ίππους και διακρίνεται για την προθυμία που εμφανίζει στο ανέβασμα των στροφών, αλλά και για τα πολύ καλά νούμερα επιταχύνσεων που προσδίδει. Η E 200 CGI προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, που συνδυάζεται με paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Η λειτουργία του τελευταίου είναι πολύ καλή, εξασφαλίζοντας στον οδηγό γρήγορες και άμεσες αλλαγές σχέσεων. Όσον αφορά, τέλος, στην κατανάλωση, αυτή βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα για την κατηγορία.
Το εσωτερικό της νέας
E-Class είναι σύγχρονο αισθητικά, πολυτελές και με κορυφαία ποιότητα υλικών και φινιρίσματος.
Χώροι: ¶νετοι για επιβάτες και αποσκευές
Με ελαφρώς αυξημένα το ωφέλιμο πλάτος εμπρός και τον αέρα για τα κεφάλια πίσω, σε σχέση με την παλιά, η νέα E-Class προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικοι επιβάτες. Πάντως, ο πιθανός μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα δε θα νιώσει το ίδιο βολικά, λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ και της σχεδίασης του καθίσματος. Το πορτ μπαγκάζ των 540 λίτρων, με το ικανοποιητικό άνοιγμα, το επίπεδο δάπεδο και τα σχεδόν κάθετα πλευρικά τοιχώματα, θα χωρέσει με άνεση τις αποσκευές των επιβατών.
Το πορτ μπαγκάζ είναι και μεγάλο με χωρητικότητα των 540 λτ. και έχει
κανονικό σχήμα.
Η άνεση που προσφέρει η νέα E-Class είναι υψηλού επιπέδου, ενώ υποδειγματική είναι και η σταθερότητα.
Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009