ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2010
Παρουσίαση
Οι… εστεμμένοι του ‘09
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4
Διαβάστηκε από 31172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/1/2010
Η Skoda εισέρχεται δυναμικά στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το Yeti, το οποίο είναι ένα ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση 4x4 με πολυχρηστικά στοιχεία. Το Yeti είναι ξεχωριστό αισθητικά, με τα κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασής του να είναι η παραδοσιακή χρωμιωμένη μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός, αλλά και οι τετραγωνισμένες γυάλινες επιφάνειες.
Εσωτερικό: Σύγχρονο με προσεγμένη ποιότητα
Στο εσωτερικό του το Yeti κερδίζει τις εντυπώσεις, αφού χωρίς να ξεφεύγει αισθητικά από τα συντηρητικά πρότυπα των υπολοίπων μοντέλων της Skoda, χαρακτηρίζεται σύγχρονο και ενδιαφέρον. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, όπως ισχύει αντίστοιχα και με το φινίρισμα και τη συναρμογή. Ανάλογα θετικά κρίνεται η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων και η θέση οδήγησης, αλλά και οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του.
Στο δρόμο: Ουδέτερο και ευχάριστο
Το Yeti βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Octavia5, με κάποιες αλλαγές στην ανάρτηση. Το νέο μικρομεσαίο SUV επιτυγχάνει ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο, με την ανάρτησή του να αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων. Η τετρακίνηση με το συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, οι μικροί πρόβολοι και η "ικανή" απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (180 χλστ.) χαρίζουν στο Yeti τη δυνατότητα να κινηθεί με ευκολία και σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ σε ασφάλτινες συνθήκες χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του και τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση παρέχει καλή ακρίβεια, αμεσότητα και βάρος, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το βαρύ αμάξωμα.
Κινητήρας: Δυνατός, γραμμικός και πολιτισμένος
Το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο του ομίλου VW των 1,8 λτ., αποδίδει 160 ονομαστικούς ίππους και 250 Nm ροπής, εξυπηρετώντας με άνεση τις ανάγκες για σβέλτη κίνηση του Yeti. O TSI κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς, ενώ ο θόρυβος που παράγει δε θα ενοχλήσει ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Επίσης, θετικά είναι τα σχόλια και για το "μακρύ" 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης μέσου του εύχρηστου επιλογέα, δε θα "κρεμάσει" τον κινητήρα, χάρη και στη διαθέσιμη ροπή που υπάρχει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.
Εξοπλισμός: ESP και TCS, 4 αερόσακοι, 2 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου. 
Τιμή από 23.190 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ). 
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798, Κύλινδροι: 4, Βαλβίδες: 16, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/4.500*, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/1.500*, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,8, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 7,9, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 11,7, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 200, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 8,0, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 189, Βάρος (κιλά): 1.526, *Εργοστασιακή μέτρηση
Βαθμολογία: Κινητήρας - επιδόσεις: 9, Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπερ.: 9, Παθητική ασφάλεια: 10, Εικόνα- Ποιότητα - Τεχνολογία: 9, Άνεση: 9, Χώροι: 8, Αξιοπιστία: 8, Κατανάλωση: 9, Μεταπωλητική αξία: 8, Σχέση τιμής - αξίας: 10, Τελική βαθμολογία: 8,90
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4
(+): Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα, κινητήρας, 4κίνηση
(-): ¶νεση εκτός δρόμου, κατανάλωση

Ευχάριστη είναι η εικόνα του εσωτερικού, με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και την πολύ καλή εργονομία.

Χώροι: ¶νετοι για 4 επιβάτες
Στην καμπίνα επιβατών του Yeti θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικα άτομα, ωστόσο ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα ενδέχεται να συναντήσει προβλήματα, λόγω του ψηλού τούνελ της μετάδοσης και του πιο στενού μεσαίου καθίσματος. Το προερχόμενο από το Roomster σύστημα "VarioFlex" ενισχύει την πρακτικότητα, με τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα πίσω να είναι συρόμενα σε μια διαδρομή 80 χλστ., να αναδιπλώνονται πλήρως και να αφαιρούνται. Το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα και το ψηλό δάπεδο, κάτω από το οποίο υπάρχει κανονική ρεζέρβα, έχει χωρητικότητα 405 λτ., τιμή που βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Το Yeti χαρακτηρίζεται από πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, ενώ στο πατημένο χώμα δε θα αντιμετωπίσει προβλήματα.

 
 Τα 15 σημαντικότερα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε το 2009
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Spark 1,2
Fiat 500 1,4
Suzuki Alto 1,0
Toyota iQ 1,0
Hyundai i20 1,2
Kia Soul 1,6
Volkswagen Polo 1,4
Chevrolet Cruze 1,6
Mazda 3 1,6 Hatchback
Renault Megane 1,4 TCe 5d
Honda Insight 1,3
Toyota Prius 1,8
Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY
Peugeot 3008 1,6
Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4