Διαβάστηκε από 51131αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/8/2010
Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα ρόουντστερ αυτοκίνητα, το οποίο έχει διατηρήσει τα βασικά του χαρακτηριστικά (μικρό, ελαφρύ, διθέσιο και πισωκίνητο) από το 1989, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά. Παράλληλα έχει αποκτήσει διαχρονική αξία, καθώς και φανατικούς οπαδούς στο πέρασμα του χρόνου, προσφέροντας απλόχερα απολαυστική οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς να χρειάζεται μια περιουσία. Επίσης έχει διατηρήσει και το καμπύλο σχήμα του αμαξώματός του, το οποίο μοιάζει με την προγενέστερη γενιά.
Οροφή Η διαδικασία για το άνοιγμα και κλείσιμο της οροφής γίνεται χειροκίνητα, με πολύ απλό και γρήγορο τρόπο. Πρώτα θα πρέπει να απασφαλιστεί ο κεντρικός μοχλός που συνδέει την οροφή με το παρμπρίζ και κατόπιν αρκεί να ασκηθεί μία μικρή πίεση μέχρι να ακουστεί το «κλικ», για να επιβεβαιωθεί ότι η οροφή έχει σταθεροποιηθεί.
Κινητήρας Το μικρότερο μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ. με τους 126 ονομαστικούς ίππους έχει την απαραίτητη δύναμη για να προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις, επωφελούμενο και από το ελαφρύ βάρος του αμαξώματος αλλά και από τη σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Επίσης ο αντίστοιχος επιλογέας με τις κοντές διαδρομές είναι ακριβής στις αλλαγές, συμβάλλοντας με τη σειρά του στην πολύ καλή οδηγική αίσθηση. Θετικό είναι το τράβηγμα και η ελαστικότητα του μοτέρ, ενώ ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στις υψηλότερες ταχύτητες.
Οδική συμπεριφορά Κυρίαρχο χάρισμα του MX-5 δεν είναι άλλο από την απολαυστική οδηγική αίσθηση που προσφέρει, κάνοντας ακόμα και τις κοντινές μετακινήσεις ευχάριστες. Το γεγονός ότι ο οδηγός βρίσκεται λίγα μόλις εκατοστά πιο πάνω από την άσφαλτο, η κίνηση στους πίσω τροχούς, το πολύ καλά ζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο (κατανομή βάρους ανά άξονα σε ποσοστό 52:48) και το «κοφτερό» τιμόνι αποτελούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να ανέβει η διάθεση. Παράλληλα είναι ισορροπημένο, άμεσα ελεγχόμενο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, χωρίς να είναι κουραστικό.
Στο εσωτερικό του MX-5 με τη λιτή αισθητική η συναρμογή είναι στιβαρή και η ποιότητα των υλικών καλή.
Εσωτερικό Στο θάλαμο των επιβατών του MX-5 η χαμηλή θέση οδήγησης, τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη και ο σωστά τοποθετημένος κοντός σε ύψος επιλογέας των ταχυτήτων εντείνουν τη σπορτίφ αίσθηση. Παράλληλα την εικόνα αυτή ενισχύουν με τη σειρά τους το μικρής διαμέτρου τριάκτινο τιμόνι, οι στρογγυλές κοιλότητες στον πίνακα οργάνων και η μαύρη γυαλιστερή λάκα στο ταμπλό. Το τελευταίο διαθέτει στιβαρή συναρμογή και καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά, ενώ παρά το σπορτίφ προσανατολισμό του MX-5, υπάρχουν 4 ποτηροθήκες και πολλοί μικροί αποθηκευτικούς χώροι.